ERRONKA

Ikasgelarako objektu bat modu arduratsuan eta jasangarrian birdiseinatzea

NORI ZUZENDUA

Lehen Hezkuntzako 6. mailako ikasleak

IRAUPENA

3 ordu

UPV/EHUko Arkitektura Fakultateko FabLab-ekin lankidetzan egindako programa honen premisa diseinu-prozesu bat gauzatzea zen, aurrez adostutako behar edo erronka bat kolektiboki konpontzeko, helburu sozial bati modu arduratsu eta iraunkorrean erantzungo ziona. Horregatik, Ekonomia Zirkularreko elementuetara hurbiltzea sartu zen, jarduera horretan parte hartu zuten ia 90 ikasleekin lan egiteko.

Proposatutako erronka ikasgelarako objektu edo altzari bat berriz diseinatzea izan zen, haren antolamenduari eta ikastetxeetako espazio horietan lan egiteko modu berriei buruz hausnartuz.

Erronka hori lehen hezkuntzako 6. mailako ikasleekin gauzatu zen. Lehenik eta behin, diseinurako sarrera bat egin zen metodologia gisa. Ondoren, ETSASSen FABLAB bisitatu zen, dituen aukera teknologikoak ezagutuz, eta parte-hartzaileei kontzeptuak eta Ekonomia Zirkularraren hurbilketa batekin lan egiteko aukerak eta potentziala hurbildu genizkien.

Lana taldeka egin zen, guztien artean ikasgelarako elementu berriak diseinatuz.

Hori guztia material jasangarri eta ekologiko baten aurreebakitako piezekin (laserra edo fresaketa) egin zen, eta lotura automatiko edo mihiztagarrien bidez, zulaketa edo pieza osagarririk behar ez zutenak. Prozesuaren amaieran, taldeek eskalako maketa bat eraman zuten, diseinatu zuten ikasgelaren konfigurazio berria erreproduzitzeko.