DONOSTIA
INNOVATION CHALLENGE

Modu dibertigarrian taldean lan egiten, irtenbide berritzaileak ikertzen, proiektuei ekiten eta
planteatutako erronkak konpontzen ikasteko gunea.

ERRONKA

Hiria hobetzen laguntzen du irtenbide berritzaileekin.

NORI ZUZENDUA

Lanbide Heziketako ikastetxeak eta unibertsitateak

IRAUPENA

Iraupena 5 hilabetekoa izango da.

Ikasi modu dibertigarrian, hiriko erronketan lan eginez.

Donostia Innovation Challenge modu dibertigarrian taldean lan egiten, irtenbide berritzaileak ikertzen, proiektuei ekiten eta planteatutako erronkak konpontzen ikasteko gunea da.

Proiektu bat ikuspegi enpresarial eta tekniko batetik diseinatzen eta kudeatzen ikastea da helburua, teknologia berriak barne hartzen dituzten soluzioetan oinarrituta, aurrekontu bat maneiatzen, bezero baten azalean jarriz, eta, horrez gain, bizitzaren alderdi guztietan umiltasunaren, enpatiaren, kemenaren edo moldagarritasunaren garrantzia barneratzea.

Donostia Innovation Challenge hiriko gazteen berrikuntzarekin lotutako gaitasunak entrenatzeko gune bat da. Ideietan oinarritutako erronken bidez lan egin nahi dugu hirian berrikuntza aktibatzeko, bertan bizi diren gazteen laguntzarekin.

Donostia Sustapenak lan metodologia batekin garatzen du ekimen hau, parte hartu nahi duten ikastetxeentzako saio presentzialak eta online saioak konbinatzen dituena.

GAITASUNAK GARATZEA
Gaitasun pertsonalak garatzeko espazioa.

BERRIKUNTZA ETA TALENTUA
Berrikuntzari lotutako gaitasun pertsonalak.

LANKIDETZA
Ikastetxeak, enpresak, zentro teknologikoak.

DRIVERRAK
Teknologia, enpresa kudeaketa, diseinua eta sormena, gaitasun pertsonalak.

PROGRAMAZIOA
Sentsibilizazio-jarduerak, erronketan oinarritutako entrenamendua, e-learningerako plataforma gamifikatua.

HELBURUAK

Programaren helburua da ikasleek hiri erronka batean oinarritutako berrikuntza-proiektu bat ikastea eta garatzea, honako etapa hauek eginez:

  1. PLANGINTZA
  2. DISEINUA
  3. GAUZATZEA
  4. JARRAIPENA
  5. EBALUAZIOA

Prozesuan zehar, proiektu berritzaile baten esparruan garapen pertsonalerako funtsezkotzat jotzen diren gai hauei buruz lan egin genuen:

  • TEKNOLOGIA
  • EKINTZAILETZA ETA ENPRESEN KUDEAKETA
  • DISEINUA ETA SORMENA
  • GAITASUN PERTSONALAK

Lau bloke horiek garatu dugun oinarrizko formulari erantzuten diote. Formula hori da, hain zuzen ere, Donostia Innovation Campusaren eta, bereziki, Donostia Innovation Challenge formatuaren gaitasunak garatzeko eta entrenatzeko estrategia eraikitzeko oinarria, gaitasun teknikoak eta jarrerazko gaitasunak konbinatuz.

ERRONKA-MODALITATEAK

Erronken modalitatea askotarikoa da:

  • Alde batetik, Donostia Sustapenak urtero bultzatzen duen hiri-erronka dugu. Bertan, hiriko hainbat ikastetxek parte hartzen dute, toki-erakundeekin lankidetzan (enpresak, zentro teknologikoak, etab.), hainbat ezaugarritako irtenbide berritzaileak garatzen saiatuz, teknologia berriekin, Donostiako egunerokotasuna hobetzeko.
  • Bestalde, badugu beste modalitate bat, non hiriko hainbat erakundek beren erronkak planteatzen dituzten, ikastetxe batekin batera lan egiten dutenak.

Azken batean, benetako problematikak dituen prozesu interaktibo bat da, non hiriko erakunde/eragile eta ikastetxerk elkarrekin lan egiten duten hiriarentzat elkarrekiko sorkuntzan eta balioa sortzen irtenbide berritzaileekin.

Horrela, lan-ibilbide edo bidaia horrek aukera ematen du gaur egungo lan-merkatuan hain eskatuak diren "softskills" edo trebetasun pertsonalak probatzeko, entrenatzeko eta sustatzeko.

Donostia Sustapenak urtero abian jartzen dituen hiri erronketan, programa honetan lan egiteko aukeratu ditugun 5 teknologia disruptiboak dira. Talde bakoitzak ausaz egokitu zaion teknologietako batekin egin beharko dio aurre erronkari.

Teknologia horietako bakoitza lantzen duten tokiko enpresekin lan egiten dugu, eta ikus- entzunezko materialak ere baditugu, horietan gehiago sakondu ahal izateko.

METODOLOGIA

Donostia Innovation Challengek ikaskuntzarako eta gaitasunak eta gaitasunak garatzeko metodo berritzaile bat planteatzen du, gaur egungo lan merkatua etengabe eboluzionatzen ari den gaitasunekin bat datorrena. Ebaluazio tresnak, metodoak eta hezkuntza baliabideak biltzen ditu, bai eta ikasleen premiei nahiz lurraldearen hezkuntza eta berrikuntza garapenari erantzuten dieten balioak eta edukiak ere.

Programaren garapena ikasleek BIDAIA BAT egin dezaten pentsatu da. Bidaia horren 5 faseetan gaitasun teknikoak eta jarrerazkoak lantzen dira: Bidaia horretan, parte-hartzaileek etapa desberdinak igarotzen dituzte, eta etapa horietan hainbat ikaskuntza jasotzen eta lantzen dituzte, irtenbide bat sortu arte.

formula

Talentuak erabakitzen du zer dakizun edo zer egin dezakezun. Jarrerak definitzen du zer zaren. Gaitasunak garatzeko eta entrenatzeko gure estrategia formula honetan oinarritzen dugu:

formula

 

Formula horrek, gainera, lan-merkatu berria kontuan hartzen duen logika bati erantzuten dio.

Dena Talentua, jarrerarik ez. 

(10+10)*0 = 0

Dena Jarrera, taenturik ez.

 (0+0)*10 = 0

Gaur egun enpresek kontratatzen dutena.

(7+7)*10 = 140

 

Donostia Innovation Challenge-ek 9 T gaitasun (talentua) eta 10 A gaitasun (jarrerazkoak)
konbinatzen ditu:

formula2

GAITASUNAK T

A GAITASUNAK

Prozesuen diseinua Autoezagutza eta harmonia
Pentsamendu kritikoa Pertseberantzia
Imajinazioa Umiltasuna eta talde lana
Teknologia Helburua eta erantzukizuna
Lankidetza birtuala Enpatia
Pentsamendu konputazionala Kuraia eta moldagarritasuna
Burmuin eleanitza Asertibitatea
Enpresa-kudeaketa Erresilientzia
Diseinu eta kreatibitatea Komunikazio positiboa eta jakinmina
  Pasioa eta determinazioa

 

Gainera, Donostia Innovation Challenge oinarrizko jarrera-dekalogoan oinarritzen da jarrera-gaitasunak ikasteko eta entrenatzeko, prozesuan zehar

  • Nire portzentajearen % 100 ematen dut.
  • Errore bedeinkatua, akatsetatik ikasten dut.
  • Taldea beti dago egoen gainetik, baita nirearen gainetik ere.
  • Nire esku dagoen guztian jartzen dut arreta.
  • Beste pertsona batzuen oinetakoetan jartzen naiz.
  • Baldintzak onartzen ditut eta egokitzen naiz.
  • EZ diot errespetuz eta edukazioz zoroari.
  • Suziria eta paraxutista naiz, erabakiak hartzen ditut eta hesiak gainditzen ditut.
  • Beste pertsona batzuek arazoak ikusten dituzten konponbideak ikusten ditut.
  • Urratsez urrats pasioz eta oinak lurrean.
ONLINE PLATAFORMA

Lanak saio presentzialak ditu, Donostiako Sustapenak izendatutako tutorearekin egindako jarraipenarekin osatuak, online lan-tresnen erabilerari esker.

Baina, horrez gain, Donostia Innovation Challengek online plataforma bat du, non eduki guztiak eskuragarri dauden, gordailu gisa, bai eta joko-formatu bat ere, non kontzeptu guztiak ikasi eta landuko diren, hirian zehar ibilbide bat egiten den bitartean.

Hemendik sar zaitezke: https://innovation-challenge.fomentoss.eus

AURREKO EDIZIOA